سه‌شنبه، مهر ۱۶، ۱۳۸۱

میوه فروشی با موتور و گوشی

ما یه میوه فروش تو محلمون داریم که کس کش سیب کیلوی 300 تومن میدان تره بار رو 1000 – 1200 میفروشه و خواهر همه محلو با گرانفروختنش گاییده . یک سال قبل دقیقاً آخرین روزی که ایران بودم جوانمردیشو ثابت کرد و یه کس 35 ساله که همسن ننه بزرگ بنده حقیر بود آورد تا بکنیم . اونموقع این آغا بجز یه موتور وسپای لگد پران کون هم نداشت که بده . یادم میاد با بابای پیرش مغازه رو اداره میکرد و جمعه ها یواشکی با پول انعام هاش جنده میاورد و در صورتی هم که بچه محل ها دستگیرش میکردن مجبور بود نصف پول اونا رو هم حساب کنه . خلاصه روز آخر این برای ما کسه رو ردیف کرد و طبق عادت نصف پول منو هم حساب کرد . من هم که کلی از این برخورد دوستانه و کس کشانه اش حال کردم و فردای اونروز رفتم دنبال کارم .
وقتی برگشتم ، اولین کسی که بهش سر زدم همین بنده خدا بود . موقعی که دیدمش اصلاً شناخته نمیشد ، هیکلش شده بود عینهو آرنولد که نه ولی حد اقل وندام . یه گوشی اریکسون مدل جدید دستش و یه موتور جی تی او ( GTO) هم جلو ميوه فروشي پارک کرده بود . اولش باورم نشد که خودش باشه ولی موقعی که کسخلانه باهام سلام علیک کرد سعی کردم باور کنم خودشه . گیر داده بود که آغا سوغاتی ما چی شد ؟ گفتم کس کش پولم کجا بود ، هر چی داشتم دادم به جنده های فرنگی . تازه بلیت برگشتم رو هم باباهه حساب کرد . اینم که کلیک کرده بود یا سوغاتی یا رفاقت بی رفاقت و ما هم که تو عمرمون به کسی باج ندادیم تا تحویلمون بگیره گفتم کس عمت ، تو کی باشی که رفاقتت باشه . از اون روز ببعد شد دشمن شماره یک ملت ایران . کنجکاو شده بودم بدونم این کس کش چیجوری در عرض یکسال اینهمه باکلاس شده . تازه دیروز موقعی که رفتم برا مهمونا میوه بگیرم به قضیه پی بردم . هندونه همه جا کیلوی 150 و در صورتی هم که خیلی گرون باشه 200 ، ولی این مادر قحبه 300 تومن میفرشه . تازه موقعی که هندونه رو آوردم خونه و بریدمش چیزی عایدم نشد بجز کدوی قرمز . امروز رفتم تا خارشو بگام ، اما از وقتی که رسیدم تا موقعی که پشیمون شده بودم و داشتم بر میگشتم یک ریز پای تلفن بود و با دوست دختراش لاس میزد . خاک بر سر اون دختری که میاد با میوه و تره بار فروش دوست میشه . به هر حال خاستیم بگیم میوه فروش محلمون هم با گرون فروشی آدم شد ، اما ما همون خری هستیم که بودیم . نمیدونم شهرداری چه کونی میده که گرون فروش ها رو جریمه نمیکنه . تصمیم دارم یه میوه فروشی باز کنم ، اگه شد آدرسشو میدم شما ها بیاین میوه های گندیده رو بندازم بهتون حال کنم .
گربان سنه!

هیچ نظری موجود نیست: